Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trh s osobními automobily ve vybraném regionu
NOVÁK, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá průzkumem automobilového trhu v Jihočeském regionu. Hlavním cílem této práce je vytvořit analýzu trhu zaměřenou na stranu nabídky prodeje automobilů a identifikovat důležité faktory, jimiž je tato nabídka ovlivňována. Nejprve bylo nutné prostudovat odbornou literaturu o automobilovém trhu a vybrat subjekty a faktory pro sestavení analýzy trhu. Druhým krokem byla analýza vybraného regionu a subjektů působících na trhu dle předem specifikovaných faktorů. Na závěr bylo zpracováno vyhodnocení analýzy a stanovení faktorů, které mají z hlediska nabídky největší vliv na objem prodeje autorizovaných prodejců automobilových značek a modelů střední třídy v Jihočeském kraji. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku základních pojmů dopravy a automobilového trhu. Pro lepší orientaci jsou taktéž definována rozdělení automobilových segmentů z hlediska evropského a českého trhu. Nedílnou součástí je také představení významných organizací působících na trhu s automobily. Teoretickou část doplňují základní znalosti z oblasti mikroekonomie zaměřující se na téma nabídky. Praktická část je zaměřena nejen na vytvoření vhodné analýzy trhu automobilů ale také na následnou identifikaci faktorů, které nabídku osobních automobilů v Jihočeském kraji formují. Pro tento účel byl vybrán automobilový segment D - osobní automobily střední třídy. Subjekty analýzy jsou soukromí provozovatelé nabízející prodej nových osobních vozidel již ve zmíněném segmentu. Ze získaných dat je stanoveno hodnocení značek dle modelů střední třídy a stanoveny klíčové faktory, které mají z hlediska nabídky největší vliv na úspěšnost prodeje jihočeských autorizovaných autosalonů. Výsledky definované v této práci mohou být použity zejména ke zlepšení konkurenční pozice jednotlivých automobilových značek v rámci sítě autorizovaných prodejců v Jihočeském kraji. Tato doporučení mohou také výrazně pomoci novým autorizovaným prodejcům automobilů usnadnit vstup na trh osobních automobilů střední třídy.
Analysis of consumers' preferences for cars on Slovak market.
Nedeľka, Michal ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Sargsyan, Yermone (oponent)
Tato práce zkoumá vliv registračních poplatků a cen paliv na automobilový trh na Slovensku. Použitím dat poskytnutých Odborem dokladů a evidencí Sloven- ské policie s informacemi o vozidlech, které vstoupili do národní evidence auto- mobilů, vypočteme měsíční registrace osobních vozidel. Na základě našich dat používáme metodu spojených nejmenších čtverců s fixními efekty se zaměřením na různé segmenty vozidel. Taktéž analyzujeme elasticitu cen paliv v obdobích, kdy tyto ceny stoupaly nebo klesaly, abychom prověřili asymetrickou odezvu kupců automobilů. Výsledky naznačují záporný vliv poplatků na registrace benzínových vozidel s odezvou větší pro úsporná auta v porovnání s méně ús- pornými. V segmentu naftových vozidel jsou ovlivněná jedině neúsporná ojetá auta. Elasticita nových registrací s ohledem na cenu paliv je negativní ve všech segmentech kromě nových úsporných benzínových vozů. Registrace naftových vozů jsou ve většině segmentů víc citlivé na změny cen než vozů benzínových. Byly též nalezeny důkazy asymetrické reakce na změny v cenách paliv během období růstu a poklesu cen se snižující se citlivostí v čase. Klasifikace JEL C23, O18, Q31, R41, R48 Klíčová slova Automobilový trh, Slovensko, preference, vozový park, panelová analýza dat Název práce Analýza preferencí spotřebitelů při koupě...
Vývoj automobilového trhu a průmyslu v ČR a jeho vliv na státní rozpočet
Nejerál, Vojtěch
Tato bakalářská práce se zabývá automobilovým trhem a průmyslem v České republice, a jeho podporou ze státního rozpočtu. Literární rešerše představuje důležité subjekty působící v českém automobilovém průmyslu, vysvětluje systém jeho podpory ze strany státu a ukazuje, jak je možné měřit efektivnost této podpory. Praktická část práce se věnuje trendům v oblasti registrací nových a ojetých osobních automobilů v České republice v letech 2004-2016, které odhaluje pomocí analýzy časových řad. V práci je také odhadnut budoucí vývoj těchto registrací. Dále je v praktické části stanovena fiskální efektivnost investičních pobídek poskytnutých na velké projekty automobilového průmyslu posledních let.
Analýza marketingové komunikace na vybraném trhu ČR perspektivou parciálních strategií dle Kotlera
Kouba, Václav ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Cílem práce je analyzovat masmediální marketingovou komunikaci firem v pozicích lídra, vyzyvatele, následovatele a výklenkáře na českém automobilovém trhu. Analýza bude provedena na základě dat o reklamách v televizi, rádiu a tisku zadaných automobilkami v období roku 2014 a informacích o registracích výrobců ve stejném období. Informace o registracích společně s charakteristikami jednotlivých značek budou výchozími podklady pro rozřazení značek dle Kotlerových rolí do skupin. Skupiny pak budou podrobeny analýze komunikačních aktivit v televizi, rádiu a tisku. Závěrem bude zhodnoceno, zda firmy komunikují správně s ohledem na svou pozici. Případně budou navržena doporučení pro změnu této komunikace.
Strategie firmy Škoda v Číně
Lai, Minh Tú ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Šaroch, Stanislav (oponent)
Cílem práce je vymezit silné a slabé stránky značky Škoda a současnou marketingovou strategii společnosti na čínském trhu. Z toho popsat a zanalyzovat, co stojí za jejím současným úspěchem na tamním trhu a jaké faktory by mohly zapříčinit její budoucí úspěch či případný neúspěch v Číně.
Vnímání značky BMW v rámci automobilového trhu České republiky
Pavelková, Klára ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním značky BMW na automobilovém trhu České republiky. Cílem práce je zhodnocení pozice značky BMW a její vnímání českými spotřebiteli. Za tímto účelem je práce rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole je řešena problematika značky a značkové strategie. Druhá kapitola se zabývá marketingovým výzkumem. Třetí a čtvrtá kapitola analyzují automobilový trh v ČR. V páté kapitole je podrobněji charakterizována značka BMW a její konkurence. Poslední kapitola je věnována vnímání značky a jsou zde provedena dvě dotazníková šetření, přičemž jedno z nich bylo vypracováno přímo pro automobilku BMW, druhé bylo provedeno autorkou. Na základě výsledků těchto výzkumů jsou vyvozeny závěry.
Auto jako kabelka: Kupují spotřebitelé vozy dle aktuálních barevných trendů?
Červenková, Tereza ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Práce zkoumá existenci barevného trendu v automobilovém průmyslu ve sledovaném období leden 2009 -- prosinec 2013. Každá barva má sestaveny tři modely, které se od sebe liší cenovou kategorií. Výsledky odhalují, že lze prokázat existenci barevného trendu pro určité barvy a to konkrétně pro barvu bronzovou a modrou. Dlouhodobě probíhajícímu trendu na trhu s automobily vévodí barva bílá.
Ceny benzínu a automobilový trh
Zapletal, Zdeněk
Cílem této bakalářské práce je ověřit hypotézu, že s rostoucí cenou benzínu klesají objemy prodaných aut. K ověření tohoto vlivu práce využívá metodu nejmenších čtverců, dále používá měsíční data pro automobilový trh Spojených tátů americ-kých za období 2000 -- 2010. Vliv ceny benzínu je zkoumán na automobily obecně, na kategorie automobilů podle velikosti a na kategorie importu a exportu. Výsled-ky práce nasvědčují existenci negativního vlivu, kdy zvýšení ceny benzínu snižuje objem prodeje, jen u kategorií zahrnujících osobní automobily. U exportu a importu kanadských či mexických aut je zjištěn pozitivní vliv.
Zavedení programu na podporu prodeje automobilů ve společnosti Opel
Kočí, Pavel ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Doležal, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je zavedení programu Opel Partner na podporu prodeje nových automobilů importérem vozů Opel. Úvodní teoretická část se nejprve zaměřuje na vysvětlení marketingových pojmů a nástrojů, které v praxi úzce souvisejí s tímto programem. V dalším bloku teoretické části je postupně představen a popsán evropský automobilový trh, následně pak trh český a slovenský. Český a slovenský trh jsou popsány detailněji včetně bližšího zaměření na značku Opel jako takovou. Praktická část se pak již plně věnuje programu Opel Partner. Na jejím počátku je program nejprve obecně uveden v širším kontextu postavení značky Opel a celého automobilového trhu. Dále je program komplexně představen a popsán celý proces jeho fungování. Posledními částmi této práce jsou pak analýza prodejů programu a vybraných sledovaných ukazatelů, vyhodnocení přínosů vybraných marketingových aktivit na podporu programu a nastínění vlastních doporučení pro budoucí zefektivnění chodu programu.
Marketing společnosti Škoda Auto na asijských trzích
Furch, Tomáš ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zabývá současnou pozicí největší české automobilky Škoda Auto na čínském a indickém trhu. Práce obsahuje analýzu výchozích vstupních podmínek a celkového marketingového prostředí v daných zemích. Společnost Škoda Auto, člen německého koncernu Volkswagen, působí v Asii teprve několik let a prozatím dosahuje velmi uspokojivých výsledků. Obzvláště perspektivní je trh v Číně, kde se očekává významný nárůst prodejnosti v následujících letech. Indická poptávka po osobních autech je relativně slabší a hůře předvídatelná. Na obou trzích musí Škoda čelit ostré konkurenci místních i globálních výrobců, proto je kladen velký důraz na positioning značky. Součástí práce je také SWOT analýza a identifikace základních nástrojů marketingového mixu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.